نظر دادن

چون دیدم اغلب دوستان برای نظر داد ن مشکل پیدا می کنن فقط کافی هست جمله پایین رو بخونن.

برای نظر دادن ابتدا هویت خود رو مشخص کنید.

۶.۲۵.۱۳۸۹

رابطه در ایران و رابطه در غرب

به قول یکی از آقایون ما از غرب لوله کشی کردیم به کشور خودمون ولی زدیم به فاضلاب اونها...

...
به یققین می تونیم بگیم که فرهنگ دوس پسر و دوس دختر از غرب وارد شده ولی چه جور وارد شده مهمه . به صورت صحیح یا غلط یا ناکامل خوب برا اینکه ببینیم چه جور وارد شده تفاوت ها رو بررسی می کنیم.


تو کشور ما وقتی دوس پسر یا دو دوس دختر داری از ترس به خانوادت نمی گی خیلی مخفیانه و با ترس و لرز باهم رابطه دارین در صورتی که تو کشو رها ی غربی خانواده ها از کار بچه هاشون مطلع هستن و ترس و لرزی هم تو کار نیست . خوب حالا خودتون قضاوت کنید اگه تو کشور ما خانواده ها تعصبی نداشتن و از کار بچه هاشون باخبر بودن رابطه تو کشور ما سالم تر بود یا نه ؟

خوب تو کشور های غربی هدف از رابطه دختر و پسر آشنا شدن برای ازدواج هست در حالی که من می تونم بگم که بیشتر رابطه های دوستی تو کشور ما برای ازدواج نیست. به خصوص پسر ها که بیشتر شون به فکر ازدواج نیستن ولی دختر ها باز هم تو این مورد بهترن.

تو کشور های غربی شما هیچ جا نمی تونی ببینی که پسر ها تو خیابو شماره بدن به دختر ها ولی تو ایران خودمون می تونی ببینی که تمام شعور و تمام وجودشون رو می زارن تو به تیکه کاغذ و پخش می کنن تو خیابون .

خوب تفاوت های زیادی وجود داره من چند تاشو گفتم شما بقیه اش رو تو بخش نظرات بگین.

ولی واقعا چرا اینجوریه :

من به جرات می تونم بگم همه اینها هیچ کدومش تقصییر مردم ما نیست بلکه انعکاس قوانین و هنجار های جامعه خودمونه یعنی اگه همین قوانین و هنجار ها تو اورپا هم پیاده بشه همین رفتار ها بلکه شاید بدتر از این هم اتقاق می افتاد.

از دوران دبستان تا دبیرستان مدرسه دختر ها و پسر ها جداست بعد یهو اینا رو تو دانشگاه دختر و پسر می رن سر یه کلاس... خوب شما چه انتظاری داری ... خودت قضاوت کن

صف نانوایی ها جدا

حتی ما رو نهی کردن که بهم نگاه بکنیم

و

.

.

.

واقعا شما چه انتظاری از مردم این ملت داری من که می گم با توجه به این رفتار ها ما خیلی با تمدن و با فرهنگ هستیم اگه این قوانیین و هنجارها توی کشور ها ی غربی بود جامعه اونها منفجر می شد.

خوب درس میشه امید خدا

۴ نظر:

حسین گفت...

سلام... محض اطلاع :
۱ تو غرب پدر مادرا به این دلیل به فرزندا گیر نمیدن چون خودشون هم بی بندو بارند و دنبال خوشگذرونیو فساد
۲ کجا تو غرب دوستی ها برای ازدواجه ؟ همشون واسه ارضا شدن میرن سراغ روابط...
۳ آره حق با تو ، تو غرب شماره نمیدن... بدونه شماره همشون مخ میزنن ... یه اشاره کافیه
ولی با این حال فساد هم تو ایران خیلی زیاد شده...


:(پاسخ:
۱- شما از اون نوع آدم هایی هستی که فکر می کنی رابطه دختر و پسر کلا غلط و هیچ نوع رابطه سالمی وجود نداره برا همین می گه غربی ها بی بند و بارن
اصلا کلا حرف اولیت جالب بود تو دنیا یک ملیارد و سیصد ملیون مسلمون بی بند و بار نیستن بقیه همه بی بند و بارن

۲- شما مثل اینکه نمی دونی ازدواج سنتی چیه و ازدواج مدرن چیه تو غرب کلا ازدواج مدرن رواج داره یعنی قبلا باهم دوس می شن بعد از اینکه هم دیگه رو شناختن با هم ازدواج می کنن
این که می گی برای ارضا شدن می رن این نوع رابطه رو نه من قبول دارم و نه غربی ها وهیچ کس این نوع رابطه رو رابطه سالم نمی دونه
مشکل شما اینه که همه چیز رو تو پایین تنه می بینی
۳- نه عزیز اینجوری ها هم نیس که شما فکر می کنی من تو ایران کار ندارم مخ دختر رو دیر می شه زد ولی مخ پسر رو می شه خیلی زود زود زد.

یاسر گفت...

سلام دوست من
ببین عزیزم مشکلا دختر و پسر و داری از لحاظ و بعد اجتماعی و کلی بررسی می کنی
من شخصا اعتقادم به اینه که
فرد باید قبل از ورود به جامعه نیت و هدفش از ارتباط با دیگران و مشخص کنه
داره میره زندگی کنه یا دوست داشته باشه؟ یا یک ارتباط صمیمی با مخلوق خدا داشته باشه
به نظر من پسرهایی که وقتی به یه دختر می رسن دست و پاشونو گم می کنن با عرض معضرت اینا به بلوغ عقلی نرسیدن و هنوز تو دوران راهنمایی و دبیرستان هستن که البته خیلی ها تو اون دوران هم به بلوغ عقلی می رسن
چرا وقتی یه دخترو می بینید به دوست شدن فکر می کنین نه رابطه داشتن٬منظورم گفت و گو تبادل نظرات هستش
من شخصا مشکلم و حل کردم و در برقرای ارتباط با جنس مقابل
مشکلی ندارم دیگه فکر کنم به سطح شعوری رسیده باشیم که این طوری تفکر کنیم
موفق باشید
به ما سری بزنید


پاسخ:
سلام یاسر جون اینو قبول دارم که وقتی باید برن به فکر رابطه داشتن با جنس مخالف که به بلوغ عقلی رسیده باشن
مرسی از نظر قشنگت

فایزه گفت...

سلام مطلب جالبی بود اما شماره ۲ شو قبول ندارم غرب دخترو پسرا دوس میشن تا ازدواج نکنن امارشون نشون میده ازدواج خیلی کم انجام میشه پس یعنی دوستیهای اونا برا ازدواج نکردنه نه ازدواج کردن ولی در کل مطلبت جالب بود مرسی

ناشناس گفت...

به نظر من ، اونها رابطه هاشون برای ازواج نیست همون جوری که میتونیم توی فیلمهاشون ببینیم. چون به هر حال این فیلمها به نوعی جامعه رو نشون میده .
در مورد جدایی پسرها و دخترها در محیط درسی ، باید بگویم که جدیدترین تحقیقات در کانادا نشان می دهد که با هم بودن دو جنس مخالف در دوران دبیرستان نتایج منفی دارد و انها هم دارند به این نتیجه می رسند که جداسازی بهترین کار است .
در اخر به نظرم جداسازی صف نانوایی هم از جمله ی بهترین کارهاست . شما نباید ما با فرهنگ چند هزارساله رو با امریکایی که هنوز نوپاست مقایسه کنی ، انها هنوز جا دارد تا به درجه ی فرهنگ ما برسند .