نظر دادن

چون دیدم اغلب دوستان برای نظر داد ن مشکل پیدا می کنن فقط کافی هست جمله پایین رو بخونن.

برای نظر دادن ابتدا هویت خود رو مشخص کنید.

۶.۲۵.۱۳۸۹

ازدواج مدرن و ازدواج سنتی

یکی از مهمترین  و سرنوشت ساز ترین قسمت های زندگی انسان ازدواج است برای یک ازدواج خوب باید فرد مناسب خود را پیدا کنیم .


خوب حالا ازدواج مدرن چی هست و ازدواج سنتی چی هست :

ازدواج سنتی : پسرها می رن خواستگاری و ممکن پسر و دختر قبلا حتی هم دیگر رو ندیده باشن.

ازدواج مدرن : پسر و دختر قبل از ازدواج با هم دوست می شن و اگه از هم دیگه خوششون اومد باهم ازدواج میکنن.

آیا به نظر شما آیا دختر و پسر در مدت زمان خواستگاری زمان کافی برای شناخت یکدیگر را دارن ؟؟

باید بگ نه چند ساعت زمانی نیست که بشه یکی رو شناخت که می خواهی یک عمر باهاش زندگی کنی ولی توی ازدواج مدرن زمان بیشتر صرف شناخت طرف مقابل میشه .

خوب البته مشکل هایی هم از ازدواج مدرن می گیرن     می گن در زمانی که دختر و پسر باهم هستن هر کدام سعی می کنن خود را بهتر از آنچه که هستن نشون بدن خوب این مشکل در ازدواج سنتی هم هست چرا؟؟ --------->>>> چون در مدت زمان خواستگاری آیا هر کدام از طرف سعی نمی کنن خود را بهتر از آنچه که هستن نشون بدن آیا بهترین لباس ها رو نمی پوشن؟؟ آیا در خواستگاری مواظب حرف زدن خود نیستن ؟؟؟؟ خوب این مشکل در ازدواج سنتی هم موجود هست و چون مدت زمان خواستگاری کم هست خیلی راحتر می تونن خودشون رو بهتر نشون بدن

ازدواج سنتی ریسک است چرا که :

آیا دو طرف از هم خوششون بیاد یا نه ؟

آیا عقاید دو طرف مثل هم باشه یا نه ؟

آیا سلیقه های دو طرف مثل هم باشه یا نه ؟

آیا عشق ایجاد بشه یا نه ؟

تمام این چیز ها بعد از ازدواج  مشخص می شه ولی در ازدواج مدرن دیگه این چیز ها مشخص شده دیگه عشق ایجاد شده پس ازدواج مدرن ریسک کمتری داره .

مشکل دیگری که ازدواج سنتی داره اینه که دختر حق انتخاب نداره بلکه دختر باید انتخاب بشه ولی توی ازدواج مدرن هر کدام از دو طرف می تونه رابطه دوستی را شروع کنه .



۱ نظر:

یاسر گفت...

سلام دوست من
بازم که یه طرفه قضاوت کردی شما تو این پستت می خوایی بگی ازدواج مدرن بهتر از ازدواج سنتی هستش.
اول یه حرف بگم بعد دعواهامون و بکنیم
امار طلاق، موفقیت کدوم نوع از ازدواج و نشون می ده؟
سنتی یا مدرن؟ من یه چیز گفتم خودت برو تحقیق کن بعد جوابش و بهم بگو.
و اما
خوب عزیز من٬من می گم نه سنتی نه مدرن حد وسط خوبه
چطوری؟
شما وقتی یه دختر و دیدی برو به مامانت بگو من با دختری اشنا شدم
اسمش اینه
رسمش اینه
خونوادش اینه و با دختره البته با اگاهی خانواده ارتباط داشته باش
و حتی چه خوب می شه که دو تا خانواده هم با هم ارتباط داشته باشن.
این موقع هستش که می شه طرف و خوب شناخت ok




پاسخ:
آقا یاسر اول که چرا فکر می کنی که ما می خواهیم دعوا بکنیم (بی خیال)

یاسر آقا آمار همه چیز رو نشون نمی ده خیلی ها با زندگی شون کنار می آن که یکی از دلایلش می تونه مهریه باشه.( و خوب دلایل دیگه ای هم داره )
بعدش هم من نگفتم این ازدواج به اصطلاح مدرنی که تو ایران هست رو قبول ندارم .
صد در صد شک نکن که ازدواج مدرن بهتره از ازدواج سنتی ولی ازدواج مدرن سالم
من تو مطالبم گفتم که چی می شده اگه من دوس دختر داشتم بابام هم می دونست ؟؟ اتفاقا خیلی هم خوبه ولی خونواده های ما نمی تونن قبول کنن